Jak pozbyć się cellulitu? Zalecane ćwiczenia i suplementy

0

Cellulit jest problemem wielu kobiet, niezależnie od ich wieku czy wagi. Wyćwiczone i szczupłe ciało to powód do dumy, jednak wielu z nas do szczęścia brakuje jeszcze jędrnego naskórka - cellulit nam ten cel skutecznie uniemożliwia. W dzisiejszym artykule odpowiadamy na pytania, czym jest cellulit, jak wpływają na niego dieta i aktywność fizyczna oraz co na cellulit sprawdza się najlepiej. Pozbycie się go jest możliwe, ale wymaga cierpliwości.

Jak pozbyć się cellulitu

Czym jest i jak powstaje cellulit?

Zanim dowiesz się, jak pozbyć się cellulitu, warto poznać przyczyny jego występowania. Potoczna nazwa cellulitu - „skórka pomarańczowa” - jest całkiem trafnym określeniem, odnoszącym się do zmian wyglądu powierzchni skóry. Z medycznego punktu widzenia za nieestetyczny wygląd naskórka odpowiedzialne są zwyrodnieniowe zmiany tkanki podskórnej o złożonym charakterze. Łączą w sobie cechy obrzęku, zwłóknienia i stwardnienia. Objawy tych zmian to nierówna pofałdowana powierzchnia skóry w obrębie ud, bioder, ramion czy pośladków. Nierzadko można zaobserwować także zgrubienia czy guzki.

Na początku w obrębie podskórnej tkanki tłuszczowej pojawiają się zmiany w postaci zaburzeń mikrokrążenia. W naczyniach krwionośnych i limfatycznych powstają zastoje. Płyn zaczyna gromadzić się w przestrzeni międzykomórkowej. Zaburzenia te prowadzą do nieprawidłowości w przepływie składników odżywczych do komórek oraz zbędnych produktów przemiany materii z komórek. To właśnie wadliwe krążenie krwi i osłabienie tkanki łącznej objawia się zmianami w postaci wgłębień, uwypukleń, grudek czy bruzd. Naskórek obrzmiewa, a pory rozszerzają się, skóra traci elastyczność i sprężystość. Mogą pojawić się również rozstępy, ponieważ tkanka łączna jest wciąż narażona na rozciąganie na skutek zmian w podskórnej tkance tłuszczowej.

Dlaczego kobiety są bardziej narażone na pojawienie się pomarańczowej skórki? Wynika to po prostu ze specyficznej struktury ich tkanki tłuszczowej i łącznej. Nie bez znaczenia są także uwarunkowania genetyczne, co oznacza, że zwiększone predyspozycje do powstawania skórki pomarańczowej mogą przechodzić z pokolenia na pokolenie.

Zdrowa dieta na cellulit

Mimo tego, że na powstawanie cellulitu mogą wpływać uwarunkowania genetyczne, nie pozostajemy bezradni wobec pomarańczowej skórki. Tak jak na każdy inny organ i układ, nasza dieta ma wpływ także na wygląd i właściwości skóry. Cellulit mogą pogłębiać duże ilości zjadanych tłuszczy i węglowodanów. Powodują one zbyt wysoki poziom insuliny we krwi, a także nasilają lipogenezę, czyli rozrastanie się tkanki tłuszczowej. Odkładane komórki tłuszczowe w organizmie mają bezpośredni wpływ na pogorszenie stanu naskórka skłonnego do powstawania skórki pomarańczowej. Chcąc pozbyć się cellulitu, warto też zrezygnować choć częściowo z papierosów i alkoholu.

Cellulitowi nie sprzyja również tzw. dieta ubogoresztkowa, której celem jest ograniczenie ilości błonnika w posiłkach oraz innych składników, które mają wpływ na funkcjonowanie jelit. Je skutkiem mogą być zaparcia oraz zastój krwi w nogach, który przyczynia się do pogłębiania cellulitu.

Domowe sposoby na cellulit - tryb życia

Bardzo niekorzystny dla cellulitu jest siedzący tryb życia. Siedząc praktycznie bez ruchu, nie pracujemy mięśniami, a co za tym idzie - nie wspomagamy pracy układu krwionośnego. Powoduje to tworzenie się zastojów w naczyniach i obrzęków, zwłaszcza w dolnych partiach ciała. Mięśnie wiotczeją i zmniejszają się, z czego korzysta tkanka tłuszczowa, która przybiera na rozmiarze. Wielogodzinne siedzenie powoduje także nacisk na naczynia, a w konsekwencji zaburzenie krwi i limfy. Wszystkie te procesy wpływają niekorzystnie na nasz naskórek i mogą prowadzić do powstawania lub pogłębiania się nieestetycznych zmian.

Osoby, które chcą się pozbyć cellulitu, powinny zwracać uwagę także na odzież i obuwie, które na co dzień zakładają. Popularne rurki prawdopodobnie nie wyjdą z mody jeszcze przez długi czas, jednak zakładanie bardzo obcisłych spodni na 8-godzinny dzień pracy przy biurku nie jest najlepszym pomysłem w kontekście walki z cellulitem. Negatywny wpływ na skórę dolnych partii kobiecego ciała mogą mieć też buty na wysokim obcasie. Ograniczony ruch stóp jest niekorzystny dla układu krążenia.

Ćwiczenia na cellulit

Aktywność fizyczna jest kluczowym sprzymierzeńcem każdej z nas w walce z cellulitem. Trzy podstawowe korzyści, które można dzięki niej osiągnąć to:

  • zmniejszenie tkanki tłuszczowej,
  • lepsze krążenie krwi,
  • poprawa kondycji naskórka.

Ćwiczenia poprawiają ukrwienie mięśni, co stymuluje przepływ krwi również w tkance tłuszczowej. Im mięśnie są silniejsze, tym cieńsza robi się warstwa pokrywającego je tłuszczu. Regularna aktywność fizyczna nie tylko więc pozwala na spalenie tłuszczu, ale także poprawia krążenie krwionośne i limfatyczne, umożliwia pozbycie się toksyn z organizmu oraz zwiększa napięcie mięśni, dzięki czemu cała sylwetka jest w lepszej kondycji.

Przechodząc do konkretów - jakie ćwiczenia na cellulit będą zatem najlepsze? Odpowiedź brzmi: regularne - to pierwsza zasada, której należy się trzymać, żeby osiągnąć wszystkie opisane wyżej efekty. Poza tym krążenie krwi skutecznie usprawniają ćwiczenia aerobowe, do których można zaliczyć bieganie, jazdę na rowerze czy pływanie. Tak naprawdę każdy rodzaj aktywności będzie „się liczył”, ponieważ spalanie tłuszczu poprzez trening pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi, a jak wiemy, odkładające się w ciele komórki tłuszczowe prowadzą do pogłębiania się cellulitu.

Suplementy diety na cellulit

Oprócz systematycznych treningów oraz diety z ograniczoną ilością tłuszczy i węglowodanów w walce z pomarańczową skórką mogą pomóc także suplementy diety. Godne uwagi są preparaty z kolagenem, czyli głównym białkiem tkanki łącznej, która gra ważną rolę w powstawaniu zmian w tkance naskórka. Kolagen jest odpowiedzialny za zapewnienie skórze odpowiedniego napięcia, sprężystości i elastyczności. Suplementy na cellulit z kolagenem mogą przyspieszyć redukcję pomarańczowej skórki, a ponadto zmniejszyć rozstępy, nawilżyć skórę, spłycić zmarszczki, a także poprawić kondycję włosów i paznokci.

Suplementy diety na cellulit mają tę przewagę nad kremami, że są stosowane od zewnątrz, a więc mogą przynieść głębsze, długotrwałe efekty. Dlatego oprócz testowania różnych balsamów, olejków i innych kosmetyków warto rozważyć preparaty doustne, takie jak kolagen. Poprawienie struktury tkanki łącznej skóry i tkanki podskórnej jest ważnym etapem w walce z cellulitem.


ALLDEYNN COLLAROSE 300G Zobacz produkt: ALLDEYNN COLLAROSE 300G

Jak zostało wyżej wspomniane, w pozbywaniu się cellulitu konieczna jest redukcja tkanki tłuszczowej z miejsc, w których intensywnie się gromadzi. Nierzadko kobiety, których waga według wskaźnika BMI jest poprawna, nie mogą zredukować cellulitu z problematycznych miejsc, np. ud, brzucha czy pośladków, ponieważ wciąż obecna jest tam zalegająca tkanka tłuszczowa. Żeby się jej pozbyć, zalecane jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego oraz systematyczne treningi. Oprócz tego można skorzystać z termogeników, czyli substancji wspomagających redukcję nawet opornej tkanki tłuszczowej. Jest to możliwe dzięki odpowiedniemu składowi tych suplementów. Zawierają m.in. l-karnitynę, która nie tylko przyśpiesza spalanie, ale także wzmacnia wydolność, co przekłada się na lepszą jakość treningów, oraz zmniejsza uczucie głodu, dzięki czemu można łatwiej przestrzegać diety.


TREC L-CARNITINE 3000 60 CAPS Zobacz produkt: TREC L-CARNITINE 3000 60 CAPS


OLIMP L-CARNITINE EXTREME 1500 30 CAPS Zobacz produkt: OLIMP L-CARNITINE EXTREME 1500 30 CAPS


OLIMP THERMO SPEED 120 CAPS Zobacz produkt: OLIMP THERMO SPEED 120 CAPS

FAQ:

Jak się pozbyć cellulitu za pomocą diety?

Walkę z cellulitem wspomagają takie pokarmy jak produkty wielozbożowe (brązowy ryż i makaron, chleb razowy, kasze), oleje roślinne - orzechy i nasiona dyni oraz słonecznika. Z kolei cellulit może pogłębić dieta bogata w białe pieczywo, ryż i makaron, tłuszcze zwierzęce, cukier, sól oraz żywność przetworzoną.

Czy możliwe jest szybkie pozbycie się cellulitu?

Prędkość zachodzących w organizmie zmian zależy od indywidualnych uwarunkowań każdej z nas. Żeby je przyspieszyć, należy skorzystać równocześnie z wszystkich sposobów na cellulit: diety z ograniczoną ilością tłuszczy, węglowodanów i soli, regularnej aktywności fizycznej, działań na skórę od zewnątrz (masaże, szczotkowanie na sucho, pilingi) oraz suplementów diety na cellulit.

Jaki rodzaj aktywności fizycznej jest najlepszy na pozbycie się cellulitu?

Najważniejsze jest robienie regularnych treningów. Każdy typ ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową i wzmacniających mięśnie będzie pomocy w walce z cellulitem. Warto wypróbować treningi aerobowe, np. bieganie, pływanie i rower.

Materiały źródłowe:

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl